Thursday, October 14, 2010

【槟城美食】Hai Nan Town - 港口的海南风味

得到这家voucher的原因因为我每次用餐后都有写review所以得到foodmice的额外奖励。其实早在第一次foodmice送出这家餐厅时,已经让我想到访了,加上有看看一些foodblogger的描述和照片以及之前做地陪时有带杨先生来过这里走走,让我感觉在这里用餐一定很舒服,毕竟靠海+码头+徐徐的风+夜景是完美的结合。
The reasom I get this additional voucher is because I always write a review to Foodmice each time I using the voucher. Actually before get the free voucher from foodmice in Oct, I already decide must visit this restaurant very soon. I think the harbour + sea + sea wind + night view with the delicasis is a perfect match here.
由于我们看场电影了才过去,来到Hai Nan Town时,天已经快全黑了。
由于在那边附近停车要收费RM3,穷人的我唯有park在对面街然后步行过去。
来到Hai Nan Town,发觉很多aunty侍应,她们看不懂foodmice voucher然后就咨询了一个印度人(好像老板还是Supervisor吧),那位印先生就带领我们到靠海的双人座,哪里有一个点燃了的蜡烛装饰。小晶坐下来后我就忍不住开始拍拍了。。。
Due to we visit the restaurant after the cinema, the sky is starting dark. And we found that if parking near Hai Nan, will charge RM3 so poor guy like me must park my car opposite the road and walk to Hai Nan Town. After we reach there, an Indian Guyz lead us to our seat and explain to us what will serve to us. After settle down, I start my photo taking job again.
Hai Nan提供的座位有很多种,如果纯粹来喝杯茶,来点小食的话,可以坐这个位子。
Hai Nan provide quite a lot of different style of seat, if you just hang out with friends with some drinks, you can sit here.
如果一家大小来家庭聚会或者一群朋友的聚会,相信这里的长形座位可以容纳得下的。
 If you come along with friends or Family gathering, I think the long table can be fit it.
如果还嫌以上的不够舒服,或者可以坐在沙发上喝茶闲聊。
If you seek for convenience seat, you can have a sofa seat here.
这里是室内的座位,比较适合家庭。
The interior seat is more suitable for family gathering.
Hai Nan Town Menu每一道菜都有大大的图片可以看哦,不过我这里没拍到因为照片全严重曝光。趁mum mum还没送上,又在到处走走拍拍了。。。
Hai Nan Town Menu have a big photo for each dishes but due to the photo I take is over expose so I'm not providing here.


  好不容易终于上菜了,可是由于我对在晚上+室外拍照不怎么行(小弟还是摄影初学者),所以很多照片在回家后才发现宣告失败,而这些丑照小弟也不献丑了,只保留一些还见的人的照片才po上来。这次这餐是因为我一直以来每次吃了都有写review的关系所以foodmice回馈我而得到的voucher,这 voucher包含了两个白饭、一碟咖喱鸡、两条春卷、一碟杂菜和两杯饮品。
After waiting around 10minutes, the dishes were served. The meal voucher is free for 2 rice, one Curry Chicken, 2 Chun Piah, 1 "Zap Chai" (mix vegetable) and 2 selected drinks.
这道咖喱鸡一看就知道有点辣了,不过只是小辣,鸡肉煮得不会太硬也不会太软,刚刚好。我个人本来就喜欢吃咖喱鸡了所以当然没意见啦。。。
The Curry chicken seems very spicy but actually not, it just a bit spicy. The Chicken taste just nice. I'm Curry Chicken lover, this one is terrific for me.
这两条春卷我吃掉了三分二,因为小晶知道我很喜欢吃春卷所以让我吃了。味道当然一级棒啦,满满的馅料,塞得我嘴巴满满的,而且春卷皮不会因为我们先吃饭了再吃春卷时而漏风了,还是很脆哦。
Almost all the Chun Piah settle by me cos Jing's know Chun Piah also one of my favourite. The taste is very good, the ingredient is full.
可能我是嗜肉者所以这盘杂菜不怎么吸引我,而且味道没有那么重,所以对我来说只是so so罢了。
Maybe I'm meat lover so I think the Zap Chai is just OK, and the taste is not heavy.
其实我不是很满意当晚怎么会没海风的,搞到当晚有点闷热。虽然那些菜色是不错的但吃得有点急而且心不在焉因为我拍不出好看的照片。
Actually I not satisfy with the day I enjoy the meal cos that day not wind at all and we feel very HOT. Although the dishes were great but I feel very rush to eat it cos too HOT plus I cant get a good photo that night.

 
View Larger Map
Hai Nan Town地址 Add:Tanjung City Marina, 8A, Pengkalan Weld, 10300 Penang.
 预定电话 Tel:04-2638633
营业时间Biz Hour:1145am-230pm;6pm-930pm
GPS经纬度:N5°24'54.5" E100°20'36.3"


No comments:

Post a Comment

UA-18672783-1